.
Limhamn Griffins

2013-11-19_GRIFFINS KLARA FÖR SUPERSERIEN 2014

Under kvällen styrelsemöte beslutade förbundsstyrelsen att erbjuda Limhamn Griffins en plats i Superserien för nästkommande säsong. Det innebär att Griffins åter tar klivet upp i högsta serien och nu är med och tävlar om SM-guldet. Griffins sportchef Hampus Persson:

– Det är ett beslut som vi verkligen gått och väntat på och nu kan arbetet sätta igång på riktigt för att sätta bästa möjliga lag på banan när serien börjar nästa sommar! Lite firande blir det nog ikväll men redan imorgon fortsätter vi jobba för att få alla pusselbitar på plats.

Vem som står för motståndet nästa år är fortfarande inte helt klart. Att Carlstad Crusaders, Kristianstad Predators, Tyresö Royal Crowns, Uppsala 86ers och Örebro Black Knights är med i serien är bestämt men tre lag, Arlanda Jets, Stockholm Mean Machines och STU Northside Bulls riskerar att degraderas till division ett eftersom man inte uppfyller de krav som ställs på Superserielag.

Vid frågor eller intervjuförfrågningar, kontakta sportchef Hampus Persson på:

Mail: hampus.persson@limhamn-griffins.com